1 april

Hejhej.. Mår lite bättre nu.. : )

Här kommer lite Bellman-historier, tack än en gång för alla fina kommentarer! : ) < 3

Det var en gång en Bellman en tysk och en rysk. De skulle övernatta på ett hotell. Men det fanns inga rum lediga på hotellet, så istället blev de erbjudna att sova på vinden. Hotell ägaren varnade dom att det spökade, men dom tackade ja i alla fall.
Tysken fick börja gå upp på vinden.
Då hörde han en röst som sa:
- Nu tar jag dig nu, rullar jag dig, nu äter jag upp dig!
Han blev så rädd att han hoppade ut genom fönstret.
Sen var det ryskens tur att gå upp.
Då hörde han samma röst:
- Nu tar jag dig, nu rullar jag dig, nu äter jag upp dig!
Då blev han så rädd att han sprang rakt genom väggen.
Sen var det Bellmans tur att gå upp på vinden.Då hörde han en viskande röst:
- Nu tar jag dig, nu rullar jag dig, nu äter jag upp dig!
Han hörde att rösten kom från en liten vrå uppe på vinden. Han öppnade dörren in till det lilla skrymslet.
Där satt en liten pojke och petade i näsan, och sa:
- Nu tar jag dig, nu rullar jag dig, nu äter jag upp dig!!!

-------------------------------------------------------------------------------

En ryss, en fransman och Bellman tävlade om vem som hade den minsta pappan.

- Min pappa är så liten att han kan sova i en byrålåda, sa ryssen.
- Det var väl inget, sa fransmannen. Min pappa brukar sova i en skokartong.
- Min pappa är minst, för jag har inte ens en pappa, sa Bellman.

- Hur kan det komma sig? undrade de andra.
- Han dog, när en fluga trampade på honom, svarade Bellman.

--------------------------------------------------------------------------------

4. Bellman skulle upp för en backe med en tung skottkärra. När han var nästan uppe välte kärran, och Bellman blev då så arg att han svor.

Precis när Bellman svor som allra mest, kom en äldre dam förbi och sa:
- Om Bellman svär kommer han aldrig till himlen.
Då svarade Bellman:
- Jag ska inte till himlen, jag ska bara uppför backen!

--------------------------------------------------------------------------------

5. En tysk, en ryss och Bellman var fast på en öde ö. En dag hittade tysken en oljelampa. När han gned den, så kom det plötsligt fram en ande.

- Ni får en önskning var, sa anden.
Tysken önskade sig genast hem till sitt hemland. Bara några sekunder senare hade ryssen önskat sig samma sak.

När både tysken och ryssen väl hade försvunnit, var Bellman ensam kvar. Han kände sig då så ensam, att han önskade tillbaka både tysken och ryssen...

--------------------------------------------------------------------------------

6. En fransman, en dansk och Bellman fick en dag för sig att simma till Amerika. Först simmade fransmannen. När han simmat en kilometer, tröttnade han och drunknade.

Sen simmade dansken. Efter en mil tröttnade han och drunknade. Sedan var det Bellmans tur. Han simmade och simmade, tills det bara var en meter kvar till Amerikas kust.

Då sa han:
- Usch, vad trött jag är, jag tror att jag simmar hem igen. Och så gjorde han det...

--------------------------------------------------------------------------------

7. Bellman stod och hoppade på ett gatubrunnslock och sa 36, 36, 36, 36. Då kom en polis gående, och frågade Bellman vad han gjorde.

Bellman svarade inte, men när polisen frågade om han fick pröva, så sa Bellman ja.

Polisen ställde sig på locket och började hoppa och sa 36, 36, 36, 36. Plötsligt drog Bellman undan locket så att polisen föll ner i brunnen. Sedan ställde sig Bellman igen på locket och hoppade och sa 37, 37, 37, 37.

--------------------------------------------------------------------------------

8. En tysk, en dansk och Bellman stod och skröt.

- Jag fick en bronsmedalj för att jag sparkade en fotboll över ett tvåvåningshus, sa tysken.
- Jag fick silvermedalj för att jag sparkade en fotboll över ett fyravåningshus, sa dansken.

Då sa Bellman: - Jag sparkade en tegelsten över en skyskrapa.
De andra frågade då nyfiket Bellman vad han fick för det.
Bellman svarade: - Ont i foten.

--------------------------------------------------------------------------------

Bellman var på utflykt, och satte sig ner på en brygga för att äta en macka.

Då kom en polis förbi, och sa till Bellman:
- Det är förbjudet att sitta och äta på bryggan.

Bellman svarade:
- Jag äter inte på bryggan, jag äter på mackan

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha roliga :D

2010-04-01 @ 13:45:12
URL: http://sofiefi.blogg.se/
Postat av: maria

Tittar in och önskar dig en trevlig påskhelg :)

allt bra idag?

Kram!

2010-04-02 @ 12:04:45
URL: http://juliaugustinovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0